مهمانسرای حرم مطهر امام رضا (ع)

مهمانسرای حرم مطهر امام رضا (ع)

 

مهمانسرا حرم امام رضا (ع) در مجموعه حرم مطهر رضوی، خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا در بین شیعیان جهان را دارد! تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت، هرساله به شوق خوردن غذای حضرتی رهسپار مشهد مقدس می‌شوند. 

 

مهمانسرای حرم امام رضا که روزانه با ده‌ها هزار پرس غذا در سه وعده، از زائران حرم امام هشتم علیه‌السلام پذیرایی می‌‌کند را می‌توانیم در لیست مکانهای نزدیک به حرم در مشهد قرار دهیم. چراکه با توجه به اعتقادات مذهبی شیعیان مبنی‌بر این‌که غذای حرم امام رضا (ع) تبرک است و خوردن آن سعادتی‌ است که فقط نصیب زائران خاص و به اصطلاح طلبیده‌شدگان آن حضرت می‌شود، متقاضیان غذای مهمانسرای حرم امام رضا (ع) کم نیستند.

بطور خلاصه در اینفوگرافیک زیر روش ثبت نام غذای حضرتی آمده است:

مهمانسرای حرم امام رضا علیه السلام

در ایام گذشته، توزیع کارت غذای حضرتی به‌صورت اتفاقی بین مسافران و زائران مشهد، در فرودگاه‌ مشهد، ایستگاه‌های راه‌آهن، هتل‌ها توزیع می‌شد و یا به ازای برخی نذورات که به پیشگاه حضرت رضا (ع) تقدیم می‌شد، به زائران اهدا می‌گردید. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سهولت انجام ارتباطات، روش‌های دیگری هم برای دریافت غذای نذری حرم امام رضا (ع) وجود دارد که روش‌های پیشین را از بین برده یا آن را بسیار محدود و کم‌رنگ کرده‌ است. 

آستان قدس رضوی در راستای ایجاد فرصت برابر جهت بهره‌مندی تمامی زائران امام رئوف علیه‌السلام از مهمان‌سرای حرم مطهر، با طراحی نرم افزار «نعیم رضوان» تلاش کرده تا تحولی در توزیع عادلانه دعوت‌نامه مهمانسرای حضرتی ایجاد کند.

در این روش کد ملی هر فرد مبنای توزیع غذای حضرتی قرار داده شده است و هر شخص با کد ملی خود می‌تواند از فرصت تنعم از غذای متبرک حضرت بهره‌مند شود.

زائران برای دانلود و نصب نرم‌افزار نعیم رضوان می‌توانند از طریق سایت «app.razavi.ir» و یا «نرم افزار بازار» اقدام کنند.

زائرانی که گوشی تلفن همراه آنان غیرهوشمند است نیز می‌توانند با ارسال عدد ۳ (به لاتین) به سرشماره ۸۸۰۰ و پس از آن دریافت پیامکی که بیان‌کننده قرار گرفتن در مرحله قرعه‌کشی غذای حضرتی است، برای دریافت غذای حضرتی ثبت‌نام کنند.

این زائران پس از دریافت پیامک باید به دفتر پیشخوان نعیم رضوان واقع در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی معتبر یعنی شناسنامه و یا کارت ملی (زائران غیرایرانی با ارائه گذرنامه معتبر)، نسبت به رزرو وعده غذایی ناهار یا شام، روز و تاریخ مربوط برای دریافت دعوت‌نامه اقدام کنند.

این دفاتر همه روزه، حتی جمعه‌ها و در ایام تعطیلات رسمی نیز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کند.

به‌طورکلی منوی غذای حرم امام رضا شامل غذاهای ایرانی مثل: چلو‌قیمه، چلو قورمه‌سبزی، قیمه بادمجان و... است و هرساله بسیاری از زائرانی که به شوق خوردن غذای متبرک حضرت، اقدام به خرید بلیط هواپیما و قطار مشهد می‌‌کنند، این توفیق نصیبشان می‌شود که یک وعده غذای متبرک ایرانی را مهمان حضرت رضا (ع) شوند. 

رزرو غذای حرم امام رضا با کد ملی

آسان‌ترین و بهترین روش تهیه غذای متبرک، نصب اپلیکیشن نسیم رضوان است. اپلیکیشن نسیم رضوان، یک راهنمای چندمنظوره است که برای زیارت حرم امام رضا، تمام راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر سوال شرعی دارید یا حتی قصد دارید از برنامه‌های ویژه حرم، ساعت سخنرانی‌ها و... مطلع شوید، از طریق این اپلیکیشن به راحتی به پاسخ سوالاتتان خواهید رسید.

 

بعد از نصب اپلیکیشن رضوان، اطلاعات شخصی نظیر شماره همراه و کدملی و... را وارد کنید و بعد از دریافت کد اختصاصی پیامک شده، وارد اپلیکیشن شوید. در قسمت مربوط به غذای حضرتی، کد ملی خودتان و همراهانتان را وارد کنید و از بین تاریخ‌های پیشنهادی مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنبد. چنانچه ظرفیت تمام تاریخ‌ها تکمیل شده بود در زمان دیگری مجدد شانس خود را امتحان کنید. در صورت رزرو موفق دعوت‌نامه شما از نرم افزار مشخص خواهد شد.

 

آموزش ثبت نام غذای متبرک حرم مطهر رضوی

زائرین و مجاورین حرم مطهر امام رضا علیه السلام میتوانند از طریق سایت و اپلیکیشن نسیم رضوان اقدام به رزرو غذای حضرتی نمایند.

مهمانساری حرم امام هشتم روزانه چند هزار غذا به صورت صبحانه، نهار و شام به دوستاران حضرتش ارائه می کنند.

هر شماره موبایل میتواند برای 9 نفر با کد ملی غذا رزرو کند که در ادامه نحوه رزرو غذا آموزش داده شده است:

 

1- وارد پلیکیشن نسیم رضوان شوید یا وارد قسمت پیشخوان خدمات حرم مطهر شوید.

2- وارد بخش مهمانسرا شوید. در صورتی که نیاز به ورود بود از طریق شماره موبایل لاگین کنید

3- وعده غذایی را انتاب نمائید. اگه وعده‌های غذایی مورد نظرتان پر شده بود در زمانی دیگر مراجعه کنید. وعده های غذایی هر ساعت شارژ خواهد شد.

4- شماره ملی خود یا مهمانانتان را وارد کنید. با هر شماره ملی یک بار میشود غذا رزرو کرد.

5- با یک شماره موبایل میتوانید 3 مرتبه یعنی برای 9 شماره ملی غذا رزرو کنید.

6- رزرو غذا با هر شماره ملی دارای محدودیت است و امکان کنسل کردن وجود ندارد، پس لطفا از غذای رزرو شده استفاده نمائید.

7- پس از رزرو غذا و ثبت کد ملی در زمان تعیین شده به مهمانسرای حرم مطهر واقع در صحن غدیر مراجعه نمائید.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام رضا (ع)

به تارنمای فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی حضرت علی بن موسی الرضا ،شمس الشموس ،سراج الله ، امام رئوف ،امام رضا خوش آمدید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی