محل دفن دقیق جسم حضرت رضا

محل دفن دقیق جسم حضرت رضا

آیا می‌دانید محل دقیق جسم حضرت رضا کجاست؟

آیا میدانید محل دقیق جسم مبارک حضرت رضا تقریبا 4 متر پایین تر از جایی است که ما زیارت میکنیم؟

قسمت پائین ضریح امام رضا (ع) را خالی کرده اند یعنی درست زیر قبر (زیر زمین) مردم زیارت می کنند خوب سوال پیش میاد که جسم پاک امام رضا (ع) در کجای ضریح قرار گرفته آیا بین زیر زمین و ضریح؟

 

از اول، محل اصلی قبر شریف حدود 5 متر پایین تر از ضریح بوده و در اثر ساخت و ساز و خیابان کشی ها و سطح سازی اطراف حرم و ضریح قبر شریف گود واقع شده بود لذا دور آن را دیوار چیده اند که طبیعتا به صورت اتاقی درآمد و روی آن را از همان قدیم سقف زدند و ضریح را در سطح بالا که هم سطح رواق ها و صحن های فعلی است نصب نمودند. پس اخیرا زیر ضریح را خالی نکردند بلکه اطراف آن اتاق قدیمی زیر را مخصوصا از جانب بالای سر شریف توسعه داده و خالی نمودند و قبر شریف امام رضا کاملا در آن اتاق زیرزمینی معلوم و مشخص است که دارای کاشی کاری و سنگ قدیمی است (داخل سالنی که اخیرا به صورت زیرزمین ساخته اند دالانی هست که به آن اتاق راه دارد ولی درب آن بسته است). ضمنا هیچ اختلافی راجع به محل دفن آن حضرت وجود ندارد. گرچه قبر مطهر هیچ امام معصومی تا به حال نبش نشده است. البته کیفیت قبر بسیاری از امام زاده ها و ائمه اطهار به همین شکل در سطح پایین تری واقع شده است مانند حضرت معصومه(س) و حضرت سیدالشهدا(ع) و ابالفضل العباس(ع) و البته این طور نبوده که از اول آن بزرگان را در سرداب دفن کنند بلکه همان طور که گفته شد در اثر توسعه حرم و ساختمان سازی و سطح سازی اطراف حرم ها خود به خود به این شکل درآمده.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام رضا (ع)

به تارنمای فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی حضرت علی بن موسی الرضا ،شمس الشموس ،سراج الله ، امام رئوف ،امام رضا خوش آمدید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی