شهادت امام حسن عسکری

شهادت امام حسن عسکری

تارنمای امام رضا علیه السلام عرض تسلیت دارد به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان آن حضرت:

امام حسن عسکری (ع)، پدر امام زمان (عج) در سن ۲۸ سالگی و هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری به شهادت رسیدند.حضرت حسن بن علی بن محمد (ع) مشهور به امام حسن عسکری، یازدهمین امام شیعیان و سیزدهمین معصوم است. ایشان در سال ۲۳۲ هجری قمری به دنیا آمدند و در ۲۲ سالگی به امامت رسیدند. امام یازدهم (ع) پس از ۶ سال امامت در سامرا به شهادت رسیدند.

امام یازدهم در ۲۸ سالگی در تاریخ ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری و در دوره حکومت معتمد عباسی به شهادت رسید. عده‌ای از مورخان علت فوت امام حسن عسکری (ع) را بیماری ذکر کرده‌اند و عده‌ای نیز خوراندن سم به ایشان را علت شهادتشان می‌دانند. همچنین در مورد ماه شهادت ایشان نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی ماه‌های ربیع‌الثانی و جمادی‌الاولی را ماه شهادت ایشان می‌دانند.

 

محل شهادت و دفن امام حسن عسکری (ع)

امام یازدهم در شهر سامرا به شهادت رسید و در کنار مرقد پدر بزرگوارش امام هادی (ع) دفن شد. مرقد این دو امام به حرم عسکریین مشهور است و یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در شهر عراق به شمار می‌رود.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امام رضا (ع)

به تارنمای فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی حضرت علی بن موسی الرضا ،شمس الشموس ،سراج الله ، امام رئوف ،امام رضا خوش آمدید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی